2018年12月1日土曜日

JICAからNellyさんが当科で研修されました

2018年10月10日から11月1日の日程で国際協力機構(JICA)の医療(産婦人科)コースの技術研修としてブラジルからNellyさんは日系3世のKOBAYASHI Nelly Kim Amiさんが当科で研修をされました。
約3週間にわたり金沢大学での外来・病棟および手術の見学をして、日本の3次病院としての標準診療を学んでいかれました。すでに現地での十分な臨床経験をお持ちであり、日本とブラジルとの周産期管理システムとの違いなどを学ばれました。
当科のスタッフとも仲良くなり、食事会や観光、かんざしづくりなども楽しんで行かれました。

以下、Nellyさんからのコメントです。

It was a amazing experience at Kanazawa university hospital.
The days I spent there I could see excellence in gynecology and obstetrics. The doctors have great knowledge and they take care of patients with kindness and competence. And they are also dedicated researchers. 
Comparing to some hospitals in BRASIL, this hospital has much resources and technology. 
It was nice that we could exchange so many experience. 
I am grateful for everybody and I hope to come back again some day!

Nelly Kobayashi





0 件のコメント:

コメントを投稿